Permalink : http://hdl.handle.net/10097/00123144
「印象に残った保護者」とのかかわりにおける小学校教師の成長と世代継承 -熟年教師と若手教師の事例比較-
利用統計を見る
File / Name | License |
---|---|
1348-1983-2017-16-21.pdf |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
タイトル(英) | A study of elementary-school teachers' professional growth and a form of multilayered generativity with regard to the "most impressive parents" that they have ever met -A comparative case study between senior and younger teachers- |
---|---|
アイテムタイプ | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper |
言語 | 日本語 |
キーワード |
印象に残った保護者, ライフストーリー的手法, 世代継承性, 教師教育 |
キーワード(英) | impressive parents, life story method, generativity, teacher education |
著者 |
植木 克美
|
著者別名 |
UEKI Katsumi
|
内容記述 |
研究論文
|
雑誌名 | 教育情報学研究 |
雑誌名(英) | Educational Informatics Research |
巻 | 16 |
ページ | 21 - 34 |
発行年 | 2017-12-25 |
ISSN |
1348-1983
|
著者版フラグ | publisher |
出版者 |
教育情報学研究編集委員会
|
資源タイプ |
紀要類(bulletin)
|
登録日 |
2018-07-24
|
公開日(投稿完了日) |
2018-07-24
|
発行日 |
2017-12-25
|
公開範囲 | 学外 |